Marketingul foamei

În ultimul timp, unele decizii ale celor care conduc FC Botoşani sunt bizare. Ultima a fost luată în zilele premergătoare meciului cu Gaz Metan Mediaş. Fără niciun temei normal, oficialii echipei de fotbal au decis să majoreze preţul biletelor. Astfel, la meciul mai sus amintit, un tichet care permite accesul în stadion costă exact 25 de lei. Adică atât cât a costat şi la meciul dintre CFR Cluj şi Dinamo. Acolo, cel mai scump bilet a costat 30 de lei!

Dar nu putem compara puterea de cumpărare a ardelenilor din Cluj cu cea a moldovenilor din Botoşani. "La noi industria duduie, marile firme internaţionale se înghesuie să îşi deschidă fabrici în Botoşani, iar salariul botoşănenilor este cu mult peste media pe ţară".

În condiţiile acestea, este firesc ca FC Botoşani să ceară mai mult pe bilete! 25 de lei!!! Pentru unii pare puţin, dar vă asigur că pentru majoritatea botoşănenilor este enorm. Cei de la clubul de fotbal nu ştiu că 25 de lei înseamnă pâinea pe o lună pentru un muncitor din oraş. Ei nu ştiu că aici încă sunt familii care nu plătesc 25 de lei pe lună pentru apa pe care o consumă. Ştiu ei oare că în oraş încă există oameni care îşi păstrează apa în cadă după baie pentru a o folosi la WC? Ar fi interesant câţi dintre cei care conduc FC Botoşani ştiu că o mamă înţeleaptă încropeşte un prânz pentru patru persoane cu 25 de lei şi îi mai rămâne ceva şi pentru cină şi a doua zi!


Dar, NU! Lor li se pare că 25 de lei reprezintă „păr la ceas”. Motivarea este halucinantă: „Indiferent cât este preţul biletelor, tot atâţia oameni vin la stadion!”. INCREDIBIL!!! E ca şi cum Consiliul Local ar majora taxele şi impozitele locale pentru că „oricum, tot atâţia botoşăneni le plătesc!”. Sau ca şi cum un patron de magazin ar creşte preţul produselor pentru că numărul clienţiolor este constant. Doar că aceştia vor pleca în altă parte!

Adică ne scoatem pârleala tot de la cei care plătesc constant. Nu ştiu cui îi aparţine decizia, dar ieri unul dintre oficialii botoşăneni a afirmat că preşedintele Cornel Şfaiţer a solicitat acest lucru. Mă îndoiesc! După cum îl cunosc pe Cornel Şfaiţer, el ar fi lăsat intrarea gratuită pentru toţi. El vrea să fie oameni în tribună! El îşi doreşte ca publicul să încurajeze echipa! Acest lucru nu se poate întâmpla atâta timp cât oamenii intră nervoşi în stadion. Nervoşi din cauza preţului exagerat la bilete, nu din alte motive!

Strategia adoptată de cei de la FC Botoşani pare a fi una de alungare a spectatorilor din tribune! În loc să încerce să aducă oameni mulţi pe stadion, prin majorarea preţului la bilete vor fi din ce în ce mai puţini cei care vor veni la meciuri. Îmi amintesc că la promovarea echipei se organizau tombole, tocmai pentru a atrage lumea la meciuri. Acum nu se mai poate, de parcă deviza ar fi „afară cu spectatorii din stadion!”.

La fel, după ani de zile petrecuţi pe prima scenă, FC Botoşani nu a reuşit să atragă nici măcar un sponsor serios aproape de echipă. Mă refer la firme mari din ţară care doresc să-şi asocieze numele cu un brand puternic. Alţii au reuşit! La noi, nu! Mă uit la bannerele din stadion şi realizez că majoritatea vin de la prietenii lui Cornel Şfaiţer şi Valeriu Iftime. Inclusiv singurul partener din afara judeţului, Cotnari, a ajuns la FC Botoşani tot datorită unei prietenii.

Mai mult, două branduri puternice locale – Electroalfa şi Formen’s, care derulează afaceri pe plan modial - au renunţat la parteneriatul cu FC Botoşani. Oare de ce???

Oricum, la 25 de lei biletul, botoşănenii nu se vor înghesui pe stadion! Nu era normal ca pe final de sezon, când încă suntem la jumătatea clasamentului în play-out, tribunele să fie pline? Lasă, domnule, 10 lei intrarea şi ai spectatori care să susţină echipa. Aşa, la 25 de lei, spectatorii care vor veni la stadion se vor enerva. Iar acest lucru se va îndrepta împotriva celor din teren, care vor fi taxaţi la orice mică greşeală.

Dar asta este! Sunt deciziile conducerii şi trebuie să le respectăm. Doar că pare a fi un fel de strategie de marketing a flămândului!

07-May-2017 08:43