Cine conduce Urban Serv? Vid de administrare la societatea de salubrizare

Situaţia aparent liniştită de la Urban Serv SA, societate subordonată Consiliului Local Botoşani, pare să se aprindă zilele următoare. Pe „Nota anexă” a şedinţei Consiliului Local de astăzi sunt trei puncte referitoare la Urban Serv, dintr-un total de patru!!! Cel mai grav dintre ele este legat de declanşarea unui conflict de muncă…


Sindicaliştii ameninţă cu greva…

Încă de pe 17 februarie, conducerea Sindicatului „Serviciilor Comunitare şi Utilităşi Publice” Botoşani, sindicat reprezentativ la nivelul SC Urban Serv SA, anunţa conducerea unităţii despre declanşarea unui conflict colectiv de muncă. În adresa trimisă patronatului, Cristian Marcel Sadovei, preşedintele sindicatului, anunţa: „Prin prezenta că facem cunoscut că în conformitate cu prevederile Legii 62/2011, art. 165, privind declanşarea conflictului colectiv de muncă la nivelul SC Urban Serv SA, ITM va fi sesizat în data de 1 martie 2017.

Ce spune articolul 165 al respectivei legi: „Conflictul colectiv de muncă se declanşează numai după înregistrarea prealabilă a acestuia, după cum urmează: a) la nivel de unitate, organizaţia sindicală reprezentativă sau reprezentanţii angajaţilor, după caz, notifică angajatorului declanşarea conflictului colectiv de muncă şi sesizează în scris inspectoratul teritorial de muncă din judeţul în care îşi desfăşoară activitatea angajaţii unităţii care au declanşat conflictul, în vederea concilierii…”.

Conducerea societăţii, prin Simion Drelciuc, directorul general, consideră că nu poate face nimic atâta vreme cât societatea funcţionează fără un Consiliu de Administraţie. Mandatele vechilor administratori ai societăţii de salubrizare s-au încheiat pe 1 februarie 2017, iar în prezent este organizat un concurs pentru desemnarea altora. Tocmai de aceea, Simion Drelciuc afirmă: „În prezent conducerea societăţii nu poate negocia cu reprezentanţii sindicatului reprezentativ la nivel de Urban Serv SA aspecte legate de creşteri salariale, organigramă şi strategii de reorganizare având în vedere că emiterea unor hotărâri ce vizează aceste domenii constituie apanajul Consiliului de Administraţie”.

Tocmai de aceea, conducerea Urban Serv la cere consilierilor locali „convocarea de îndată a Adunării Generale a Acţionarilor, cu un singur punct pe ordinea de zi”. Şi anume ameninţarea sindicaliştilor.


La Urban Serv este „vid de administrare”

Aşadar este „vid de administrare” – după cum spune directorul general, doar că etapa de selecţie a administratorilor este în faza finală. Mai exact urmează evaluarea „declaraţiilor de intenţie” şi interviurile de susţinere a acestor declaraţii. Simion Drelciuc subliniază: „Până la sfârşitul lunii februarie (astăzi adică – n.n) expertul independent contractat de întreprinderea publică (Urban Serv în cazul de faţă – n.n.) în scopul efectuării procedurii de selecţie, va întocmi un raport final, raport care va fi comunicat autorităţii publice tutelare”.

Menţionăm că mandatul fostului CA de la Urban Serv s-a încheiat la data de 1 februarie 2017, după ce fusese prelungit de Consiliul Local. Tocmai de aceea, de la 1 februarie societatea nu a mai fost condusă, aşa cum e legal, de un Consiliu de Administraţie. Simion Drelciuc continuă: „După data de 1 februarie 2017, societatea înregistrează un «vid de administrare», în sensul imposibilităţii îndeplinirii atribuţiunilor stabilite de legislaţie”. Mai mult, legislaţia în vigoare conferă Consiliului de Administraţie o serie de atribuţii ce nu pot fi delegate directorilor societăţii, una dintre acestea fiind avizarea Bugetului de venituri şi cheltuieli.

Pentru intrarea în legalitate, Consiliul Local trebuie să convoace o şedinţă a Adunării Generale a Acţionarilor de la Urban Serv SA pentru numirea membrilor din Consiliul de Administraţie. Dar asta abia după ce expertul va finaliza raportul!!!


Răspuns bizar pentru comercianţii din hala de carne

Încă din noiembrie 2016, Consiliul Local a redirecţionat o adresă către Urban Serv, adresă care viza nemulţumirea comercianţilor din hala de carne faţă de nivelul chiriilor. Răspunsul trimis către Consiliul Local de conducerea Urban Serv este unul bizar: „Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că operatorul Urban Serv SA clasează petiţia redirecţionată de dumneavoastră, deoarece s-a răspuns petenţilor în data de 12.08.2016 cu adresa nr. 10348, însă agenţii economici au refuzat primirea răspunsului, ca atare menţionăm că s-a propus afişarea la loc vizibil”.

Vă reamintim că în vara anului trecut comercianţii din Hala de carne au venit la o şedinţă a Consiliului Local şi s-au plâns de nivelul ridicat al chiriilor. Deoarece hala se află în administrarea Urban Serv, consilierii locali le-au cerut celor de la societate să le răspundă chiriaşilor. Răspunsul din august 2016 este cel puţin ciudat, dar modul în care a fost adus la cunoştinţa petenţilor este complet bizar. Aceştia ar fi trebuit să semneze de luare la cunoştinţă într-un tabel dar au refuzat.

Spunem că răspunsul este ciudat pentru că oamenii care vând carne în piaţă s-au plâns consilierilor că plătesc chirii mari, dar Urban Serv i-a îndrumat fix la Consiliul Local. Adică i-au sfătuit să se întoarcă acolo unde s-au plâns. Probabil pentru ca deliberativul să îi îndrume din nou către Urban Serv… Şi Urban Serv să îi mai trimită o dată la Consiliu… Greu de priceput!

Iată, totuşi, cum sună răspunsul din august trimis de Urban Serv către nemulţumiţi: „(,,,) solicitarea dumneavoastră nu intră în aria de competenţă a operatorului. Adresaţi-vă Autorităţii Administrative Deliberative şi anume Consiliului Local al Municipiului Botoşani, deoarece orice modificare de tarife aferente serviciilor prestate de operatorul Urban Serv SA se poate face numai prin HCL (…)”.